နန္းယီဆိုင္ေကာ္





                      တိုင္းရင္းသားတို႔တြင္ ကိုယ္ပိုင္႐ိုးရာယဥ္ေက်း မႈ၊ စာေပ၊ ဘာသာစကားမ်ားရွိၿပီး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည့္ ရွမ္း႐ိုးရာပံုျပင္မ်ားလည္းရွိသည္။ကမၻာဦးအစတြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားကို ထိုင္းဟုေခၚ ေလ့ရွိၿပီး ''ေတာက္ပျခင္း''ဆိုသည့္အဓိပၸာယ္ရွိကာ ေနာက္ ပိုင္းတြင္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ပျခင္း၊ ျပည့္ဝျခင္းသေဘာ ေဆာင္ေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္လာေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီမွ ထုတ္ေဝထားသည့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံမ်ား စာအုပ္မွ သိရသည္။

ရွမ္းပံုျပင္မ်ားစြာအနက္ မနာလိုစိတ္မ်ားေၾကာင့္ သနားစဖြယ္ေသဆံုးရေသာ သားအမိႏွစ္ဦး၏အျဖစ္ အပ်က္မ်ားကို အေျခခံကာ တိရစၧာန္မ်ားႏွင့္လူသား အၾကားထားရွိသည့္ ေမတၱာမ်ားကိုေဖာ္က်ဴးထားေသာ ''နန္းယီဆိုင္ေကာ္'' ပံုျပင္ေလးကို ေလ့လာေဖာ္ျပေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။

''ရွမ္းပံုျပင္ သီးသန္႔ရွိပါတယ္။ နာမည္ႀကီးပံုျပင္ေပါင္း ၁၆ပုဒ္ရွိတယ္။ ဇာတကဝတၴဳေတြကို ရွမ္းလုိျပဳစုၿပီးေျပာ တဲ့ပံုျပင္ေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အဘြားက ေျပာ ျပလို႔ သိရတယ္။ ပံုျပင္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းေျပာေလ့ရွိ ပါတယ္။ ရွမ္းဘာသာစကားနဲ႔ထုတ္ထားတဲ့ ရွမ္းပံုျပင္ ေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ေတာ့ ရွိတယ္။ အခု ရွာမေတြ႕ေတာ့ ဘူး။ ပံုျပင္ေတြကို စာအုပ္ထုတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္း ဆံုးေပါ့''ဟု ရွမ္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအသင္း႐ံုးတာဝန္ခံ မွ ဦးစိုင္းလိုင္္းဟန္ကေျပာသည္။ ပံုျပင္မ်ားစြာရွိသည့္အနက္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းအျပင္ ေမတၱာဘြဲ႕ အလြမ္းဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ဟာသဇာတ္လမ္း မ်ား၊ တိရစၧာန္မ်ားကိုအေျခခံထားေသာ ပံုျပင္မ်ားလည္း ရွိၿပီး သဘာဝထက္လြန္ေသာပံုျပင္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေိေ  ေရွးအခါက အမ်ဳိးသားႀကီးတစ္ဦးတြင္ မယားႏွစ္ ေယာက္ရွိၿပီး ပထမ မယားမွေမြးဖြားလာေသာ မိန္းမပ်ဳိ ေလးမွာ နန္းယီဆိုင္ေကာ္ျဖစ္ကာ ဒုတိယမယားမွေမြး လာေသာ မိန္းကေလးနာမည္မွာ အဲအီျဖစ္သည္။ နန္းယီဆိုင္ေကာ္၏မိခင္သည္ အလြန္႐ိုးသားေသာ ေၾကာင့္ မယားငယ္ျဖစ္သူမွာ ငါးခိုးစားၿပီး ငါးအ႐ိုးမ်ားကို နန္းယီဆိုင္ေကာ္မိခင္၏ဆံထိုးတြင္ တိတ္တဆိတ္ ထိုး ထားသည္။

အဲဒီလိုထိုးထားၿပီး ေယာက္်ားျဖစ္သူအား နန္းယီ ဆိုင္ေကာ္အေမသည္ စုန္းမျဖစ္သည္။ ငါးမ်ားကိုခိုးစား ၿပီး ဆံထုိးတြင္ထိုးထားတာကို ေတြ႕ခဲ့ရေၾကာင္းကုန္း ေခ်ာစကားဆိုကာ ေရထဲကို ေလွာ္တက္နဲ႔႐ုိက္ခ်ၿပီးသတ္ရန္ သူမ၏ေယာက္်ားကို ခိုင္းလိုက္သည္။

ထိုေယာက္်ားလည္း မယားငယ္ေျပာေသာစကား ကို ယံုၾကည္မိၿပီး မယားႀကီးကို သတ္လိုက္ေလသည္။မယားႀကီးျဖစ္သူအမ်ဳိးသမီး ေသဆံုးသြားၿပီး လိပ္မႀကီး ျဖစ္သြားကာ သူမ၏သမီးေလးကို လိပ္ဘဝႏွင့္ေစာင့္ ေရွာက္ခဲ့သည္။ မယားငယ္၏သမီးထက္ ပိုလွေနေသာ မယားႀကီး၏သမီးကို မသကၤာရာမွ လိပ္မႀကီးရွိမွန္းသိ သြားၿပီး သတ္ခိုင္းျပန္သည္။ ေသဆံုးသြားေသာမိခင္ လိပ္မႀကီး၏အ႐ိုးကို လမ္းဆံုမွာျမႇဳပ္ထားရာမွ ေညာင္ပင္ ေပါက္လာသည္။

အဆိုပါေညာင္ပင္မွာအျခားေညာင္ပင္ ႏွင့္မတူဘဲ ေညာင္ပင္ကေန ေလမတိုက္ဘဲ သာယာနာ ေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ သံစဥ္မ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။ သံစဥ္ေတြထြက္ေပၚေနေသာ ေညာင္ပင္အေၾကာင္း ကို ဘုရင္သိသြားၿပီး လာေရာက္ၾကည့္႐ႈကာ ေညာင္ပင္ အား နန္းေတာ္တြင္ထားရွိႏိုင္ ရန္ ေရႊ႕ေျပာင္းေပးႏိုင္ပါက အမ်ဳိးသားျဖစ္လွ်င္ အိမ္ေရွ႕အရာ၊ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္လွ်င္ မိဖုရားေျမႇာက္မည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ျပန္လိုက္သည္။

''အဲဒီေညာင္ပင္က ထူးဆန္းတယ္။ ထြက္လာတဲ့ အရြက္ေတြက အဝါေရာင္ေတြျဖစ္ၿပီး ေလမတိုက္ဘဲ တူရိယာအသံေတြထြက္လာတယ္။ ဘယ္သူမွလဲ အဲဒီ ေညာင္ပင္ကိုမႏုတ္ႏိုင္တဲ့အဆံုး ဘုရင္က ႏုတ္ႏိုင္သူကို ခ်ီးျမႇင့္မယ္လို ေၾကာ္ျငာထားတယ္။ မယားႀကီးရဲ႕သမီး က သူ႔အေမအ႐ိုးကေပါက္လာတဲ့ ေညာင္ပင္ကို ျမ တဘက္နဲ႔ရစ္ၿပီးႏုတ္ႏိုင္ေတာ့ မိဖုရားအရာေရာက္သြား တယ္''ဟု ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ဦးစိုင္းလိုင္းဟန္က ေျပာျပ သည္။

ေခ်ာေမာလွပေသာ နန္းယီဆိုင္ေကာ္ မိဖုရားျဖစ္ သြားၿပီးေနာက္ မိေထြးျဖစ္သူမွာ ထပ္မံအေကာက္ႀကံလို သျဖင့္ အိမ္ကိုထမင္းစားဖိတ္သည္။ နန္းယီဆိုင္ေကာ္ လည္း သေဘာ႐ိုးထင္၍ သြားေလရာ ေရထဲတြန္းခ်ၿပီး သတ္လိုက္ျပန္သည္။ ေရနစ္မေသခင္ ၾကာပန္းပြင့္ေလး ျဖစ္ပါေစလို႔ အဓိ႒ာန္ထားတဲ့အတြက္ ၾကာပန္းပြင့္ႀကီး ျဖစ္သြားကာ ေရထဲတြင္ ၾကာပန္းပြင့္အျဖစ္ ေမ်ာသြား သည္။

ယင္းၾကာပန္းပြင့္ကို သားသမီးမရွိတဲ့အဘိုးအဘြား လင္မယားႏွစ္ဦးမွ ဆယ္ယူခဲ့ၿပီး အိမ္တြင္ထားလိုက္ရာ ၾကာပန္းပြင့္ထဲမွ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ထြက္လာၿပီး ထမင္း၊ ဟင္းခ်က္ျခင္း၊ အဝတ္ေလွ်ာ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ ရြက္ေပးေနတာ ေတြ႕ရသျဖင့္ ၾကာပန္းကိုမီး႐ႈိ႕လိုက္ရာ နန္းယီဆိုင္ေကာ္လည္း လူသားအျဖစ္ အဘိုးအိုလင္မ ယားႏွင့္ အတူတကြေနထိုင္ရေတာ့သည္။

အဲဒီအခ်ိန္တြင္ နန္းေတာ္တြင္း၌ နန္းယီဆိုင္ေကာ္ ကိုယ္စား မယားငယ္ရဲ႕သမီး အဲအီမွ မိဖုရားအသြင္ျဖင့္ ေနေသာ္လည္း ဘုရင္ႀကီးမွာ သူ႔မိဖုရားမွာ အစြမ္းရွိေသာ ေၾကာင့္ ႐ုပ္ေျပာင္းလဲထားသည္ဟု ထင္မွတ္ေနေလ သည္။ ၾကာပန္းအတြင္းမွထြက္လာေသာ နန္းယီဆိုင္ ေကာ္ကို ဘုရင္ႀကီး ေတြ႕ျမင္ေတာ့မွ သူ၏မိဖုရားႏွင့္ ႐ုပ္ ခ်င္း ထပ္တူတူေနေတာ့မွ နန္းတြင္းရွိမိဖုရားမွာ အေယာင္ ေဆာင္ထားမွန္းသိကာ နန္းေတာ္အတြင္းမွ ႏွင္ထုတ္ လိုက္ေလသည္။

''အဲဒီဇာတ္လမ္းက ထိုင္းမွာလဲရွိတယ္။ ဟိုမွာက် ေတာ့ လိပ္မႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ငါးမႀကီးျဖစ္သြားတယ္''ဟု ရွမ္းတိုင္းရင္းသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။ သူတစ္ပါးအားမေကာင္းႀကံေသာမိေထြးႏွင့္ အဲအီ တို႔မွာ နန္းေတာ္မွထြက္သြားရၿပီး နန္းယီဆိုင္ေကာ္လည္း မိဖုရားျပန္ျဖစ္သြားသည္။

ရွမ္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ေရွးအခ်ိန္က မင္းမ်ဳိး၊ ေစာ္ဘြားမ်ဳိးမ်ားအျဖစ္ ရွမ္းေဒသကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ကာ မင္း မ်ဳိး၊ ေစာ္ဘြားမ်ဳိးမ်ား၏နာမည္ေရွ႕တြင္ ေစာဝ္၊ မွဴးႀကီး၊ မတ္ႀကီးမ်ဳိးႏြယ္ေရွ႕တြင္ ခြန္၊ ေယာက္်ားေလးဆိုလွ်င္ အိုက္၊ လူပ်ိဳဆိုလွ်င္ စိုင္း၊ မိန္းကေလးဆို လွ်င္ နန္းဟု အမည္မွည့္ေခၚေၾကာင္းသိရသည္။




Sae Hark Maine
Get From >>>> Yangon Times Journal 
Share:

INTRODUCE OF MY SECOND BOOK

Popular Posts

Blog Archive

FACEBOOK PAGE

Recent Posts